Kezdőoldal
 
   
 

 

Rólunk röviden :

 

a MÁV Rt-nél az üzemi tanácsi választásokat követően 1993-ban alakult meg a Központi Üzemi Tanács.

2019-s Hirlevelek:

2018-s Hirlevelek:

2017-s Hirlevelek:

2016-s Hirlevelek:

2015-s Hirlevelek:

2014-s Hirlevelek:

2013-s Hirlevelek:

2012-s Hirlevelek:

2011-s Hirlevelek:

2010-s Hirlevelek:

2009-s Hirlevelek:

2008-s Hirlevelek:

2007-s Hirlevelek:

2006-s Hirlevelek:

2005-s Hirlevelek:

 

MÁV ZRT. KÜT HÍRLEVÉL

2018. január

A MÁV Zrt. KÜT ülése: január 17.

 

Elsőként Hárs Norbert üzletágvezető tájékoztatást adott, hogy 2017.decemberében elindult a PKR. A próbaüzem alatt jelentkező hibákat orvosolni kellett. A rendszert többször leállították, majd újraindították. Az éves ruhamennyiség egyharmada decemberben érkezett be a raktárakba, ezért a hónap végén papíron is kiadtak ruházatot, melyet a napokban csomagolnak és szállítanak ki fizikailag is az átadó pontokra és a munkahelyekre. Tervek szerint a munkavállalók február elejétől fognak tudni munkaruhát igényelni a PKR rendszerben a 2018-as évre, melynek a teljes folyamata (adatfeldolgozással és utalványozással együtt) áprilisban fog lezárulni. Csak ezt követően fog indulni a 2019. évi igények rögzítése. Valamennyi munkavállalónak lesz AD (MÁV-os felhasználó neve) azonosítója és jelszava amellyel be tud lépni a rendszerbe. Azok a  munkavállalók akiknek van MÁV-os számítógépük, azok csak a PKR rendszeren keresztül adhatják le az igényeiket. Akiknek nincs gépük, azoknak lehetőséget biztosítunk papír alapú igény leadásra, de kérjük a kollégákat, hogy lehetőleg minél többen válasszák a számítógépen keresztüli igény leadást (szolgálati helyükön vagy a ruha átadó pontokon). Az egyenruha méretekkel kapcsolatban jeleztek az anomáliákat, melyre az üzletágvezető javasolta az érintettek keressék fel a ruhakiosztó pontokat, ahol van ruhakészlet próbára.

 

A második napirendi pontban a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató helyettese Veszprémi László tájékoztatta a testületet a 2017. évi eredményekről valamint a 2018. évi feladatokról a hatáskörébe tartozó szervezeti egységeknél. Elmondta, hogy a 2017. év nehéz volt, új rendszerek kerültek bevezetésre, valamint tovább sújtotta a Magyarországon is tapasztalható létszámkrízis a vállalatot, annak ellenére, hogy a humánpartner szervezetek erőn felül toboroztak munkavállalókat. Külön említette az INKA rendszer bevezetését, a vezetés intézkedésekkel igyekszik majd csökkenteni a szakmák leterheltségét a végrehajtási egységeken. Az elszámolt munka kimutatható költségeit ezentúl hasznosítják. Az oktatással kapcsolatban kiemelte, hogy az NFM rendelet módosításának következtében pl. a biztosítóberendezési műszerész csak saját szakmájának megfelelő képzésben és vizsgáztatásban részesül. Részletesen szólt a munkakörülmény javító intézkedésekről, melyek között az eszközbeszerzés, a klímaprogram valamint ingatlan beruházás és karbantartás szerepelt. Több állomás felújítás indul el, a forgalmi irodákban 100 állomáson megtörténik a FOR asztalok cseréje. Említette még a forgószékek cseréjét, melynél elsősorban a minőséget kell szem előtt tartani. Összességében 1,8 Mrd Ft-ot költenek a munkakörülmény javító intézkedésekre. A 2018-as év kiemelt feladataként említette a biztonság szem előtt tartását, a létszám feltöltését, a meglévő munkaerő állomány megtartását, melyet a 2018. évi bérintézkedések is megalapozhatnak. A KÜT tagjai a differenciálás elvével egyetértenek, fontosnak tartják a kedvező munkahelyi légkör kialakítását. Kérdésként megfogalmazták, hogy mikor várható az állomások besorolása, melyre azt a választ adta Veszprémi László, hogy ebben az évben tervezi megkezdeni ennek a témának a felülvizsgálatát.

 

Harmadikként Móricz Judit a MÁV Zrt. Operatív HR igazgatója ismertette a MÁV Zrt MSZSZ módosításában januártól megjelenő új szervezeti egység a Toborzás kiválasztás feladatait. Az elmúlt évben közel 9 ezer fő jelentkezőt fogadtak, de csak 44 %-a felelt meg az elvárásoknak. Arra a kérdésre, hogy miért szükséges a toborzási tevékenység azt válaszolta, hogy egy ilyen nagy létszámú vállalatnál a jelenlegi munkaerő helyzetben indokolt egy ilyen feladatokat ellátó szervezet működtetése. Kitörési pontként jelölte meg állásajánlatainkkal a közösségi portálokon való megjelenés fontosságát. Elmondta, hogy minden állásbörzén szeretnének ott lenni, fontos a fesztiválokon való részvétel, valamint a saját állásbörzéken is hirdetjük állásajánlatainkat. A testület tagjai javasolták a vasúti szakmák iskola rendszerű képzések újraindításának kezdeményezését, valamint kérték a szakmai tanfolyamok regionális módon történő megszervezési lehetőségét.

Különféléken belül az első féléves ülés tervet tárgyalta a testület.

 

A KÜT következő soros ülése 2018. február 20-án lesz.

 Bodnár József KÜT elnök, sajtóreferens

 

MÁV Zrt.:

 

 

MÁV Start Zrt.: