Kezdőoldal
 
   
 

 

Rólunk röviden :

 

a MÁV Rt-nél az üzemi tanácsi választásokat követően 1993-ban alakult meg a Központi Üzemi Tanács.

2019-s Hirlevelek:

2018-s Hirlevelek:

2017-s Hirlevelek:

2016-s Hirlevelek:

2015-s Hirlevelek:

2014-s Hirlevelek:

2013-s Hirlevelek:

2012-s Hirlevelek:

2011-s Hirlevelek:

2010-s Hirlevelek:

2009-s Hirlevelek:

2008-s Hirlevelek:

2007-s Hirlevelek:

2006-s Hirlevelek:

2005-s Hirlevelek:

 

MÁV ZRT. KÜT HÍRLEVÉL

2019. június

A MÁV Zrt. KÜT ülése: június 12.

 

Elsőként bemutatkozott Bakos Krisztina kontrolling igazgató, aki elmondta, hogy a kötött pályához való kapcsolata a BKV-nál kezdődött, majd a MÁV-HÉV Zrt. kontrolling osztályvezetőjeként végezte munkáját. Elöljáróban ismertette, hogy a MÁV Csoport 20 vállalatból áll, ebből a MÁV Zrt.-vel együtt 8 vállalat konszolidációba teljes körűen bevont társaság. A vállalatcsoport eredményét döntően a közfeladatokat ellátó társaságok, a MÁV Zrt, a MÁV-START Zrt és a MÁV-HÉV Zrt. határozzák meg. A MÁV Zrt-nek 2025-ig, a MÁV-START és MÁV-HÉV Zrt-nek 2023-ig van közszolgáltatási szerződése. A tulajdonos Magyar Államtól a MÁV Zrt. üzemeltetési és felújítási költségtérítést kap, a MÁV-START és a MÁV-HÉV Zrt. közszolgáltatási költségtérítést. A MÁV Csoportnak a teljesített közszolgáltatásokkal összefüggésben követelése van a tulajdonos felé. Az igazgató részletesen ismertette az adósságállomány és folyószámla hitelek felhasználását. A 4. vasúti csomag alapján a pályahálózat függetlenségének biztosítása EU-s követelményként jelenik meg. A MÁV Zrt. költségeinek növekedését eredményezi, hogy a NIF Zrt. által megvalósított beruházások átvételét követően emelt költségszintű fenntartási kötelezettség van. A személyi jellegű ráfordításokban a létszámhiány miatt keletkezett 2018. évi megtakarításokat a munkáltató visszaforgatta munkaerő megtartást célzó programokra, munkavállalói csoportok javadalmazására. A létszámhiány jelentős, a 2018. évi tény létszám 658 fővel marad el a tervtől a MÁV Zrt-nél, csoport szinten ez 1493 főt jelent. Ezt követően a MÁV Zrt. 2019. évi kiemelt feladatairól szólt, ismertette a 2019. évi beruházási programot, melyek közül kiemelte a szolgáltatási színvonal emelését, utas elégedettség és utas komfort növelését célzó beruházásokat, állomásépületek felújítását, biztosítóberendezések korszerűsítését. A KÜT tagjai kérdéseket és javaslatokat fogalmaztak meg a vasúti közlekedés biztonságának megőrzése, a munkaerő megtartása érdekében, melyhez a tulajdonos támogató hozzájárulása is szükséges. Kérdésre válaszolva elmondta azt is, hogy 2019. I. negyedévben 2020. február 29-ig megkötötték a közfoglalkoztatási szerződést.

 

Második napirendi pontban a MÁV Zrt. KÜT Ügyrendjének módosítását tárgyalta a testület. A KÜT a működéséhez szükséges bizottságokat megválasztotta, majd elfogadta az ügyrendet.

 

Harmadikként a MÁV Zrt. Felügyelő Bizottság munkavállalói képviselőinek jelölésére szolgáló Eljárási Szabályzat módosítására került sor. Ezt követően írásos szakszervezeti megkeresésre a MÁV Zrt. munkavállalói Felügyelő Bizottsági tag visszahívásával kapcsolatos kezdeményezést tárgyalta a testület. Határozatot hozott a KÜT visszahívásról, melyről értesítette a MÁV Zrt. Elnök-vezérigazgatóját.

 

Különféléken belül két fő rendkívüli szociális segélyéről döntött a testület.

 

A KÜT következő soros ülése 2019. július 16-án lesz.

Bodnár József KÜT elnök, sajtóreferens

 

MÁV Zrt.:

 

 

MÁV Start Zrt.: