Kezdőoldal
 
   
 

 

Rólunk röviden :

 

a MÁV Rt-nél az üzemi tanácsi választásokat követően 1993-ban alakult meg a Központi Üzemi Tanács.

2019-s Hirlevelek:

2018-s Hirlevelek:

2017-s Hirlevelek:

2016-s Hirlevelek:

2015-s Hirlevelek:

2014-s Hirlevelek:

2013-s Hirlevelek:

2012-s Hirlevelek:

2011-s Hirlevelek:

2010-s Hirlevelek:

2009-s Hirlevelek:

2008-s Hirlevelek:

2007-s Hirlevelek:

2006-s Hirlevelek:

2005-s Hirlevelek:

 

MV ZRt

 

 

 

MV ZRt. KT HRLEVL 2006. November

 

Rendkvli KT ls: 2006. november 6.

A testlet tjkoztatt hallgatott meg a MV ZRt. humnstratgiai feladatairl, Rankasz Dezső Humnpolitikai vezrigazgat-helyettes előadsban. Az előad elmondta, hogy rvidesen eljn az, az idő, amikor vasutas-vasutassal fog versenyezni, mint ahogy ez a MV Cargonl mr gy van.

A KT tagjai felhvtk a vezrigazgat-helyettes figyelmt arra, hogy a vasutasok llnak elbe a tisztessges versenynek, krtk azt, hogy a MV ZRt. ne kssn szerződst olyan munkltatval, aki fekete munkst alkalmaz. Krtk tovbb a brrendszer fellvizsglatt, a szolglati idő elismersnek jbli megvalstst, a vasti kzlekeds biztonsgnak megtartst, a szakszervezetekkel val egyttműkds fontossgt. A zhonyi KT-tag jelezte a trsasgalaptssal kapcsolatos anomlikat.

Kihelyezett KT ls: 2006. november 7.

A Hotel Fred Balaton Kongresszusi Kzpontban tartotta kihelyezett lst a KT.

A rszvteli, illetve rdekvdelmi szervezetek kapcsolata, az egyttműkds lehetősgei tmakrben Simon Dezsővel, a Vasutasok Szakszervezete elnkvel tallkozott a testlet.

Soros KT ls: 2006. november 13.

A Szemlyszlltsi zletg nll trsasgba trtnő szervezsnek llsrl Devecz Mikls főigazgat elmondta, hogy a Magyar Vasti Hivatallal tisztzni kell a vasti balesetek bekvetkeztekor kvetendő eljrsokat. A tervezett talaktsokrl bővebben Lencss Sndor Szesza Humnpartner vezető adott tjkoztatst. Az nllstssal kapcsolatban kifejtette, hogy nagy valsznűsggel a mrciusi időpont nem tarthat. A szemlypnztrosok s a pnztrvizsglk is tkerlnek a trsasgba. A jelenlegi tervezet szerint a kocsivizsglati, irnytsi s vgrehajtsi tevkenysget is az j trsasg vgezn. Indoklsban az előterjesztő azt hangslyozta, hogy a kzlekedő vonat zembiztonsgrt a kzlekedtetst megrendelő vast a felelős. Nincs viszont dnts a vontats krdskrben, sem a szemlyszlltsi mozdonyok s mozdonyvezetők, sem a motorvonati mozdonyvezetők gyben. A karbantartsi tevkenysg marad a gpszetnl. Trgyalsok folynak a Plyavasti zletggal, mintegy 120 fő sorsrl, ezek tbbsge llomsi kapus, poggyszmegőrző, peronőr, munkakrben dolgozik. A hromlpcsős irnyts nem marad, cskken a munkltati jogkrgyakorlk szma. Krdsekre vlaszolva Lencss Sndor elmondta, hogy a munkavllalk munkajogi jogutdlssal mennek t az nll trsasgba, a menetkedvezmnnyel kapcsolatban mg tbb krds tisztzsra vr.

Az egyebek napirenden bell a testlet trgyalta s elfogadta a Plyavasti zletg Forgalmi Igazgatsg vgrehajtsi alapegysgein az zemi tancs s munkavdelmi kpviselő vlaszts lebonyoltsnak, javasolt időpontjt. A felhvsban 2007. februr 13.-14.-15.-t javasolta a KT.

Soros KT ls: 2006. november 27.

Elsőknt tjkoztatt hallgatott meg a testlet a MV ZRt. jvedelempolitikai javaslatrl s a kollektv szerződs mdostsrl 2007. vre. Előterjesztő Rankasz Dezső Humnpolitikai vezrigazgat-helyettes, aki elmondta, hogy egy klnleges ajnlatot tettek a vasutas munkavllalknak a tbblet br elrse rdekben. A brjavaslatban szereplő szzalk elrsre a 40 rs munkahtre val visszalls ad lehetősget. A referenciaszintek nem vltoznak, de a kategrikon bell rsz brsvok kialaktst tervezik. A szolglati idő elismerst hűsgjutalommal kvnjk megoldani. Zrszavban a vezrigazgat helyettes hangslyozta, hogy ms időszak vr a MV-ra, jra kell gondolni a munkakrket. Kevs a vasutas s mgis sokan vagyunk.

Az egyebekben a 2006. vi seglykeret felhasznlst tekintette t a testlet, majd dnttt a tartalkkeret felosztsrl. A tartalk keretből a nagycsaldosok s a vonatfelvevők kapnak tmogatst.

Bodnr Jzsef KT sajtreferens

 

MÁV Zrt.:

 

 

MÁV Start Zrt.: