Kezdőoldal
 
   
 

 

Rólunk röviden :

 

a MÁV Rt-nél az üzemi tanácsi választásokat követően 1993-ban alakult meg a Központi Üzemi Tanács.

2019-s Hirlevelek:

2018-s Hirlevelek:

2017-s Hirlevelek:

2016-s Hirlevelek:

2015-s Hirlevelek:

2014-s Hirlevelek:

2013-s Hirlevelek:

2012-s Hirlevelek:

2011-s Hirlevelek:

2010-s Hirlevelek:

2009-s Hirlevelek:

2008-s Hirlevelek:

2007-s Hirlevelek:

2006-s Hirlevelek:

2005-s Hirlevelek:

 

KT HRLEVL 2005

KT HRLEVL 2005. AUGUSZTUS

 

Soros KT ls: 2005. augusztus 11.

Az ls eltt tjkoztat hangzott el az rufuvarozsi zletg nll trsasgba trtn szervezsnek koncepcijrl a reprezentatv szakszervezetek s a Kzponti zemi Tancs rszre.

Elterjeszt Kozk Tams Stratgiai Vezrigazgat helyettes, Kovcs Imre FU Figazgat, Apavri Jzsef Kompenzcis Fosztlyvezet. A vezrigazgat helyettes elmondta, hogy 2005. oktber 1.-re lesz vgleges dnts, mely szerint 2006. janur 1.-tl nll trsasgg alakul az rufuvarozs, MV Carg Rt. nven. A hatkony mkdshez az FU viszi az eszkzket (kocsik, pletek, ingatlanok stb.) Az apport rtk 80-85%-a a kocsipark. Az iparvgnyok maradnak a MV Rt.-nl. Azok a lenyvllalatok mennek a Cargval amelyek, tevkenysge kapcsoldik a hatkony mkdshez. A hitelek is tkerlnek a Carg mrlegbe. Az elszmolsok kln-kln valsulnak meg a plya, a gpszet, az ingatlan s a humn vonatkozsban. Alapveten forrshinnyal mkdik a trsasg. Ha ezt nllv teszik, akkor hatkonyabb, gazdasgosabb lesz. Ebben a formban nem mkdkpes, fellte tartalkait az zletg, a piacon maradshoz pedig vltani kell. Zhonyrl egy nll projekt kszl, mely alapjn a klasszikus Carg tevkenysgtl tvol kell maradnia. Egyfajta vllalkozsi vezet, mely elltja a trsgben a szlltsi feladatokat. A munkavllalk munkajogi jogutdlssal mennek t. Kln megllapodst terveznek a foglalkoztatssal kapcsolatban. Az MRP-vel (Munkavllali Rsztulajdonosi Program) foglalkoznak, kln csoport vizsglja a lehetsgeket, kidolgozzk a javaslatokat. Az utastsok fellvizsglata folyamatban van, , de azt csak az egyb dntsek meghozatala utn teszik meg, mint pldul a kocsivizsgl s a vonatfelvev helyzete. Krdsre vlaszolva elhangzott az is, hogy jelenleg ngy magnvast van jelen a piacon, melyek a MV Rt. ves 44 milli tonnjhoz kpest, vrhatan egy milli tonnt szlltanak el sszesen. A figazgat arrl is tjkoztatott, hogy megszletett a megllapods a MV s a magn vasttrsasgok kztt az iparvgnyokhoz val hozzfrs tekintetben. F stratgink tovbbra is az nkltsg cskkentse, nem pedig az indokolatlan kedvezmnyek adsa. Az els krben feltett krdsekre, vlemnyekre reagltak a jelenlv vezetk, s gretet tettek tovbbi konzultcikra.

A KT els napirendknt trgyalta az Ingatlanhasznostsi Fosztly jlti ingatlanok rtkestsvel kapcsolatos elterjesztseket. Kvesi Gyrgyn osztlyvezet elmondta, hogy a MV Rt.-nek nincs beruhzsi kerete trsashz alaktsra, gy az nkormnyzat rszre trtn rtkestst javasolja azon garancikkal melyek hossz tvon is biztostjk a munkavllalk elhelyezst. Korbbi hatrozatban foglalt llspontjt erstette meg a testlet az vodk, gyermekintzmnyek, mveldsi hzak s dlk tekintetben.

Msodikknt a zhonyi Oktatsi s Mveldsi Kzpont VOKE rszre trtn tadsrl szlt Neuschl Gyula KHSZ vezet. A VOKE tbbletforrst kap az szaki rgi zemeltetshez.

Harmadik napirendi pontknt az Mt. 65.3.pontja szerinti szemlygyi nyilvntarts adatszolgltatsrl mondott vlemnyt a testlet. A terleteken a hibs gyakorlati vgrehajtsrl szmoltak be a KT tagjai. A Humnszolgltat Szervezet vezetje Viraszt Bla elismerte, hogy formai hibt vtett, amikor az elzetes vlemnyt nem krte meg. Az adatkrlap kiadsa lelltva.

A rgi informatikai rendszer elavult, az adatok nem aktulisak. A cl az SAP-ba l adatsor kerljn be. Informatikai vlts valsul meg, minsgi munkt csak akkor kvetelhet, meg ha a feltteleket is biztostja, ezrt most j gpek kerlnek a vgpontokra.

 

Miskolc 2005. augusztus 12.

Bodnr Jzsef

KT sajtreferens

 

 

MÁV Zrt.:

 

 

MÁV Start Zrt.: